Om valpen SJÄLV får vällja;(

Ohhhhh vad jag längtade efter min säng efter nattens arbete. På väg hem drömde jag om att krypa ner till dottern(som fick sova i vårt säng jämte pappa pga att hon är vrakförkyld)  krama om henne och sova gott under åtminstone halva dagen.

Trodde jag!!!

Väl hemma mötte jag en galen hund som dansade vals med hela bakdelen när hon såg mig. Det var bara att smyga ut med henne på en kortis på baksidan. Efter en galen varv i trädgården blev min drömbubbla taskigt punkterad när jag såg dottern ligga snarkande över HELA sängen. Och med tanke på hennes hosta, så hade jag inte hjärta att väcka henne med min kalla kropp. Så det fick bli soffan.

Som alltid efter att jag har jobbat natt måste jag varva ner innan jag somnar, så jag läste aftonbladets hemsida och gosigt bäddade ner mig. Nu ska det sovas.......


Jag fick en timme:( Vaknade av ett par bruna ögon som stirrade på mig och en tass som krafsade på mina läppar. Jag tänkte-Neeeeeeeej!!! Inte nuuuuu!! Jag vill sooooooova. Jag lyfte upp henne och hoppades att hon vill bara ha sällskap. Nopp.
Ut skulle vi!! Där fick jag jaga henne för att inte äta löv, att inte gräva och för att inte attackera mina fötter. Vi sparkade boll, sprang och busade med varandra(jag i pyjamasbyxor, så ni kan tänka er hur vi såg ut), och efter några varv i trädgården mådde jag lagom illa.


Väl inne insåg jag att det blir inget djupsömn här. Så jag satte på kaffet och har förstått att det kommer bli en låååååång dag!!!



Helt oskyldig........och så klart helt oemotståndligt:)






Kommentarer
Orsi säger:

Hon verkar passa in i familjen ;o))))))Härligt med hennes personlighet!<3<3<3Kram på er!

2012-01-04 | 01:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback