En vanlig måndag med curling och Justin Bieber.......

05.45 och klockan piper som vanligt!!! Jag stänger av det och buffar på mannen-Vaknaaaa!! Efter att jag har hotat honom till livet stiger han upp och jag hör några bablande ord-"Hej gumman! Är du vaken? Ska vi ut?. Och det slår mig! Jaha....han som inte ville ha hund, gullar med Issa varje morgon. Så klart att hon har fått honom också på fall:)

Men tillbaka till morgonen. Sov som en kratta hela natten och jag gosade in mig i det varma täcket!! Jesss!! Ledig dag!!! Jag kan sova läääänge och sängen är bara min!!! Och när jag precis somnar in igen öppnas dörren. Ska du upp? Vi ska åka!! Javist!! Faaaaaaan!!! Jag har lovat att köra han till jobbet för att slippa det underbara vädret som kom i helgen:(Och medans en glad hund hoppar runt mina ben tar jag på mig den snyggaste(dvs det mest urtvättade och uttöjda) mysbyxan och med ett skrik på halsen medan jag paserar hallspeglen, drar jag på mig stövlarna(utan att falla pladask denna gången) och kör han till jobbet.
Väl hemma igen kryper jag ner lik en zombie i sängen för att bli väckt om en timme. Nu är det lilla hönans tur att bli körd......-Mamma!! Du har lovat!!! Japp. Och då var körandet igång igen.
När jag kom hem väntade en pratglad storhöna och jag insåg att här kommer bli ingen mer sömn. Smörgås, kaffe och så klart en körning till, då storhönan upplyste att jag har lovat till henne också!!
Jag undrar....ÄR JAG HELT DUM I HUVUDET??? Hur i helsike kan jag curla familjen på in lediga dag?? Eller är det ren kärlek?? Vet inte......och medans jag står i mina underbara byxor ute i snön och vallar Issa ,funderar jag. Kankse jag curlar, men WTF de är min familj:)
Så jag glider in efter att jag har förklarat till Issa hur hennes liv kommer att se ut utan tuggben och skinka om hon inte kommer in NU!!!!!
Nästa schock kommer i badrummet. Vist har jag/vi varit slarviga att damma. Men det tog priset!! På det snygga svarta marmorskivan står Love JB och massor med hjärtor!!! Ebba!!!!!!!!! Vad gör den lilla Bävern i mitt badrum!! Räcker att han pryder hela hennes sovrumsvägg;(  Det är verkligen dags att damma!!
Men idag är jag ledig. Jag ska måla naglarna, handla, tvinga Issa att gå ut i sina fina rosa kläder(det fastnar mindre snöbollar i pälsen), och kommer att blunda inför JB i badrumet, damråttan i hallen och tandkrämsfläcken på handfatet.
Dagen är bara MIN!!!
He an underbar måndag önskar bävern:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback