Ovanligt tyst.....är det så det kommer bli?

Vaknar på morgonen och som vanligt traskar jag ut och fixar min gröt. När jag sätter mig, slår tystnaden mig. Jag har glömt! Barnen är i Malmö hos morfar. Satte de på tåget igår, och gladare hönor kunde man leta efter. De ska va där till söndag, och bara leka med "kusinerna" och de nyfunna kompisarna.

Så jag sitter och funderar. Inget Disney Chanel som gör mig galen på morgonen, inget tjat om att plocka ur diskmaskinen, städa rummet, komma ur pyjamasen vid 12, och ingen som kräver mitt uppmärksamhet hela tiden. Mannen är på jobbet, och huset är bara min. Jag njuter, men samtidigt saknar jag kaoset. Jag vet att det är så det kommer bli. Tjejerna växer, och de kommer att behöva mig mindre och mindre. Kompisarna, killarna, studierna, ja.....helt enkelt tar själva livet över, och en dag kommer va lika tyst här som idag.

Känslan är inte kul!!! Jag älskar de galna hönorna, och trotts att de gör mig galen, så finns det inte bättre känsla, än när de kryper närmare, kramar en och vi pratar om allt och ingenting. De stunderna är bara våra!!

Men än så länge så kaoset är totallt i mitt liv!!

Och just därför ska jag bara sitta här, dricka min te och njuta tystnaden.




Kommentarer
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag säger:

Jag gillar tystnaden. Kanske för att här är det total kaos bitvis... Men mest av allt vill jag ju ha pojkarna hos mig.

2011-11-06 | 19:30:06
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback