Bertil den II.

Den som följer min blogg vet att förra våren har jag fått en tomatplanta från en arbetskamrat som jag kallade Bertil. Han var min första växt som skulle ge något, inte bara stå där och växa. Jag var supernoga att han överlever och det gjorde han!!! Han blev stor och lång och gav massor med tomater. Men så klart hans liv tog slut slutet på sommaren...:(

Så denna våren kom stunden när en söt liten tomatplanta såg dagens ljus och äntligen fick flytta hem till oss. Han är liten-superliten-och brist på fantasi så blev hans namn Bertil den II. Jag vet inte än om han kommer växa till sig och ge tomater, men jag hoppas på det. Det är underbart att man kan gå upp varje morgon och plocka några egna tomater till frukosten. Mmmmm...:)

På jobbet är det tomatplanta hysteri, då är det flera som har fått sina små "Bertil" och alla pratar om namn till de och hur mycket de växer osv. Helt galet!!! Så nu hoppas jag på att MIN Bertil(måste bara tillägga att jag var först med namnet) vinner priset "Den sötaste och coolaste tomatplantan EVER!!!

Så Välkommen Bertil den II!! Hoppas du överlever MIG!


Vist ser han lite klen ut??



Han fick flytta in i ett större kruka mellan "brudarna" Doris och Agda:)




Det Suger när man är liten och få inte va ute när det är kallt!!!!

Kommentarer
Smsa Låna säger:

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :D!

2011-07-19 | 18:01:22
Bloggadress: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback