Mindfulness!!

Varför kan vi inte njuta stunden som bjuder oss på upplevelse idag? Små saker försvinner till intet, korta stunder viftas bort och stressen i världen står på vårt huvud skrikande av glädje att han har segrat!!
Med tiden har vi människor förlorat redskapen att stanna upp se saker som de verkligen är, uppskatta livet som det är, och helt enkelt bara vara med ögonblicket som bjuds.
Men var ska man börja? Hur ska man kunna hitta tillbaka till att kunna njuta, att ta vara på, att älska vårt kropp, att le, att älska, att krama, att bara finnas?

Stanna upp och blunda!! Nu........

Jag har köpt världens "fulaste" kaffekopp. Det är min och bara min!! Fågeln står för friheten.....för min frihet att kunna välja bort alla måste, stanna upp och njuta stunden.....om bara det gäller en kopp kaffe.....men det kan va en början.

Bird flyes free....think about that!!






Kommentarer
Johanna Roth säger:

Så himla klokt!

Japp, kaffekoppen var ingen skönhet men det den står för är skönt:-)!



Puss min vän!

JOhanna

2011-03-13 | 14:53:59
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback