Feminist pitbull granskar bilmässan...på kvinnodagen:)

Kvinnodag. Och jag som har inte orkat blogga på några dagar har jag kommit fram att idag ska jag lyfta fram min starka, galna, nyfunna feministiska sida, och gnälla över bilindustrins diskriminering.

Min fråga. Ni som besöker bilmässor, har ni sett några snygga-jag talar om nu 10 poängs-killar stå och posera jämte bilarna som ska säljas? Nej. Jag misstänkte det. Tjejer i 10 poängklassen, helst med stora bubbisar står och ler och försöker sälja in drömmen. Dvs, köper du den bilen kan du få vilken kvinna som helst.

Men haloooo!! Jag älskar också snabba, snygga bilar. Vilken dröm säljer en 10 poängs brud till mig? Inte mer än att jag står och funderar......Hmmm-Hur faaaaaan lyckades hon trycka in de där bubbisarna i den klänningen? (kan tänka mig att 99,9% av männen tänker likadant, och lite mer....)

Först och främst så blir man snabbt dissad och stoppas i en säck med texten på "frun som följde med mannen för att stoppa honom handla upp förmögenheten" och bilförsäljarna kan inte ens tänka sig att en lite fluffig 40-års krisande pitbull kan  va intresserade av att ÄGA de bilarna.

Nej! Industrin vänder sig till männen och försöker nå deras EGO:)

Så frågan är vad man ska göra åt det? Kliva upp på podiet le fint till 10 poängs bruden och putta ner henne diskret.....
eller kanske ordna en bilmässa för endast kvinnor, där snygga män får stå och le med påklistrad leende och försöker nå vårt behov av bekräftelse.....

Vet inte men någonstans känner jag mig förolämpad som kvinna, och det stinker stenålder!!!

Så idag lyfter jag min kaffekopp och min semla för alla galna, snygga, och starka och stolta, fluffiga medelålderskvinnor som vågar gå mot strömmen och våga utmana stenålders tänkande!!!


Svårt val för många män....bilen eller bruden....
Så klart många får båda.....








Kommentarer
Johanna Roth säger:

Haha, härligt inlägg!

KAnske par skulle sälja en bil bättre än bara kvinns eller bara män....? Eller helt enkelt en fin liten chihuhua eller varför inte en go Pitbull...:-)?

2011-03-08 | 17:38:07
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback