Promenad bland döda själar.....

Många kommer tänka att Jag är störd, men jag tycker att det är rogivande att gå runt i en kyrkogård. Redan innan min mamma gick bort, tyckte jag att de Svenska kyrkogårdar var underbart rena, vackra med sina blommor, buskar och träd och jag tror att många Svenskar vet inte hur "bra de har det efter deras död".  I mitt hemland är tyvärr kyrkogårdar är överfulla, det finns inte plats, och har du ingen som kan/vill vårda din grav så förfaller den i glömska. Ingen går runt och är måna om allt liv som växer runt om kring gravarna, och ibland är komposten så fullt att det ruttna doften sprider sig över hela kyrkogården.

Så idag var det dags att besöka en av många av de i Sverige, Min lillasyster har berättat om de gigantiska gravarna där familjer med vårt (mitt gamla) efternamn ligger, dock vi inte är släkt. Så klart att en kvällspromenad skulle bli dit efter dagens bad vid havet.

Med tanke på familjerna kommer jag inte lägga ut bilder där namn syn. Beskåda bilderna och njut naturens kraft, harmoni och skönhet där själarna får sin lugn och ro.


Gigantiska gravar av marmor. Vackra men för min smak är de lite för mycket.


Vissa familjer har egen byggnad....




Naturen lurar allt logik:)


Lugnande harmoni....




Vet inte hur naturen har tänkt här;)



Mäktig och vacker väktare!!!





Kommentarer
suz säger:

JA, vi har vackra kyrkogårdar i Svergie. Vackra bilder syster min. Saknar dej så det gör ont! Kom hem snart behöver en kram från dej. Love you!

2011-07-10 | 12:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback