Tivoli, Sushi och Christiania.......och massor med promenad;)

Då var det bestämt! Vi skulle till Köpenhamn för att besöka Tivoli. En förvirrad gäng satt framför datorn, väntat på väderrapporten från Köpenhamn, och försökte klura ut om man ska våga åka. Inte för att man var rädd för berg och dalbana(ok jag var rädd) men för att det regnade i Malmö, och det såg inte ljus ut heller på väderfronten i Danmark.

Men till slut så åkte vi!!!!!!

Väl framme var vädret mulet men varmt, dvs perfekt för lite aktion. Det var lika bra att ta tjuren vid hornet och hoppa på det första berg och dalbana, och skrika järnet!!!!! Och efter att man har skrikit och upplevt nära döden upplevelse, var det bara att fortsätta! Och tro eller ej, men jag har fixat det utan att dö;)

Efter några (rätt många) timmar efteråt var det dags att bege sig till Christianias hamn för att besöka lillebror och avnjuta hans underbara sushi. Vad vi inte räknade med att promenaden tog ca en timme. Vi var döda när vi kom fram och supervarma eftersom solen har visat sig från sitt bästa sida. Men sushi blev det, och 4 vuxna och 2 barn(som äter lika mycket som vi av sushi) tryckte i sig 110st bitar!!!!

Och vad behövs efter en sån måltid, om inte mer promenad! Det var dags att bege sig till Christiania. Kanske inte det mest barnvänligaste turistattraktion, men efter en pedagogisk förklaring tyckte barnen att det var fascinerade att se "de laglösas land" där personer med alternativa livsstilar lever. Det som inte många vet att mitt i smeten finns en ö omringad av havet, där man kan beskåda de roligaste arkitektritade hus som tex var byggd upp och ner, hus som liknar mest som en byggnad från Sagan om ringen, och en helt underbart miljö. Så det var värt att besöka stället.

Väl efter den långa dagen tyckte vi att vi förtjänade att åka tunnelbana, tåg och bil, istället för att promenera!! Och efter en låååååång resa, var vi hemma och svimmade in i säng!

Vilken dag!!!!

Vem är coolast??



Jonas har fått två små "horn" ;)



Vem är coolast IGEN:)



Ser ni mig, ser ni mig???? Jag var uppe dääääär!!!!!



De är INTE mina barn;)



Blodsockret ska fyllas på....



Mirella är superglad!! Tivolis anka på besök.....



Sushi!!! Mmmmmmm.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback