Den första stenen har fallit......

Idag har jag jobbat med en klump i halsen, och har försökt styra mina tankar. Pappa har opererats idag.
Jag kollade på klockan hela tiden och gått genom varje moment i mina tankar.....

Nu ska han duscha......
Nu ska han upp till Op.......
Nu ska han sövas.......
Operationen pågår.......
Nu ska han upp till Uppvaket.....

Som SSK har man en lite hum om hur dagen flyter på, och det gör saken lite lättare. Om man inte jobbar inom vården så börjar man få panik efter några timmar, om ingen hör av sig. Man vet inte hur mycket runt om kring en operation tar tid.

Men nu har den första stenen har fallit från mitt hjärta. Operationen har gått bra, men han ska ligga kvar på uppvaket tills imorgon. Bara den kan få mig att bli lugnare. Händer det något så är det bättre att va kvar på uppvaket med all övervakning än nere på avdelningen.

Hans vänstra njure är bortopererad. Tumören satt i njursäcken och var lika stor som själva njuren. Tumören har skickats för undersökning och bedömning.

Så kära mina vänner, det första stenen har fallit från mitt hjärta. Nu håller jag/vi tummarna för att tumören ska va av det "snälla" sorten och har inte spridit sig!!!!!

Tack för alla varma tankar och kommentarer från er!!!! Love you:)






Kommentarer
suzan säger:

Härlgt att operationen gått bra vännen. Nu håller vi tummarna för att det fortsätter attgå bra.

Finns för dej. Love you!

2011-07-27 | 23:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback