6 galenpannor och en hare på camping:)

Då var det dags att utmana mig själv och försöka överleva 4 dagar med att bo i tält. Kan ni tänka er?? Jag, storstadsunge som har sett träd bara på bild, kryp fanns för att dödas, och naturen var skrämmande som en skräckfilm. Men som sagt, har Suz övertalat mig att campa 4 dagar! Bara vi ,tjejer.

Det blev Sonjas Camping på Öland. En underbart fräsch camping som ligger 5 minuters promenad från havet, har pol(var ett krav från hönorna) och precis lagom bort från Borgholm så att de "galna" semesterfirare orkar inte köra dit.

Har haft turen att kunna låna söta svägerskans Agges stora Chrysler, så att vi kunde åka alla i samma bil. Det var disco, djupa samtal, galna tankar och massor med skratt hela vägen dit.  Och äntligen var vi framme.

Då var det bara att checka in och hämta vår tältnummer. Suz var ärlig som vanligt, och jag tror att personalen fick något att tänka på hela dagen.

"Två vuxna , 4 barn och en hare. Tack."  Hur galet lät inte det:)

Ja, ni läste rätt! Haren Puff skulle med så klart. Vem skulle mata honom, medan vi var på väg? Mannen var på fiskeresa och ingen ville ta på sig ansvaret. Så Puff fick låna en katt bur och åka med.

Väl framme var det "bara" att få upp tältet och bygga inhägnaden till Puff. Vilken tur att Suz var rutinerad tältare!!! Jag skulle aldrig fått ihop det. Det var massor med pinnar och en stooooor tygbit som såg definitiv inte ut som att någon kan bo i den i närmaste tiden.

Men det gick och efter en "liten stund" var allt på sin plats:)

Resten av dagarna kan beskrivas så här: Bad, glass, mat, VÄLDIGT LITE KAFFE(Suz har bestämt att lägga in mig på avvänjning) skrattattacker vid läggdags, så Erika försökte hitta sin plats i sovsäcken, godis och BARA VARA!!

Det var underbart!!!! Och jag kan stolt säga att jag har överlevt, och kan tänka mig upprepa resan nästa sommaren!!!

Så kära läsare, här kommer några bilder från den fantastiska resan.


















Kommentarer
ulla säger:

Ser hur härligt ut som helst . Fint i vårt avlånga land och visst var det fint i Byrums raukar . Ni mådde gott förstår jag

2011-07-08 | 15:28:16
ulla säger:

men fanns det inga andra där ,ser inte ut som massinvasion precis .

2011-07-08 | 15:29:33
suzan säger:

Det var verkligen underbara dagar med dej å våra hönor. Ser redan framemot nästa tältsommar. Love you! KRamiz

2011-07-08 | 21:20:30
Hanna säger:

Vi hade det verkligen roligt på öland, måste göra om det nästa år: 2012:)

KRamiz

2011-07-11 | 20:53:59
Bloggadress: http://hannasbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback