Vinden har vänt................hoppas bara att det leder till rätt:)

Pirrig måndagsmorgon. Inte ens min trötthet kan vinna över min förväntan på veckan. Börja jobba igen på 85% och börja med mitt sundare liv. Har nämligen ställt mig på vågen idag efter allt frosseri under julhelgen, och konstaterat att matchvikten är uppnått:)
Har inte vägt så mycket sen jag var höggravid....det säger väl allt;(

Jag vet att sjukskrivningen, och tablettbehandlingen orsakat en hel del viktuppgång också men jag tänker inte tycka synd om mig själv utan göra något åt det. Utan att svälta så klart.....Svälta liksom är INTE JAG!!!
Så ingen fika och kanske en lite pulverkurr för att kickstarta(har inte bestämt ännu).

Och så klart kom vi inte undan. Stora hönan har börjat hosta och vi har varit vakna nästan hela natten. Så hon är hemma från skolan, fick sova länge och nu ligger hon på soffan och slappar mellan hoststackarna. Stackars höna!!!!

Så jag ska ut och gå en halvtimme (lagom start efter en sjuk vecka) och sen jobb.

Så istället att rasa ihop av trötthet och bli förbannad över att man har nått matchvikten ska ta ett djup andetag och försöker va positiv idag!!!

God morgon!!!


"sista måltiden" igår. Mmmmmm....



Sjuk stor höna. Plutten.....



Morgonbild. Det smälter....och hänger....snart rasar.....




Dags att leva lite nyttigare?:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback