Är vårt hus är en storkök?

Ibland undrar jag.......jag gillar att våra barn har sina kompisar här och vill va hemma, men vart ska man dra gränsen?
Att man har precis handlat och tyckt att det kommer att räcka med bröd, mjölk och fika, så kommer in 5 st små gamar, och äter upp allt. Och då är det bara vända och handla igen!!!
Hur ska man kunna förklara till sina barn att vi är ingen storkök, och att man bjuder på fika är en sak, men att det ska ätas och fikas hela tiden ruinerar oss?

Svårt dilemma. Man vill inte va en elak och snål mamma, men jag är trött på att sörva en hel gäng med ungar hela tiden. Och säger man något så fattar barnen ingenting.

Men jag tror jag kommer att ta ett snack med hönorna om att vi vuxna faktiskt bor här också, och är inte gjorda av pengar!!!

Är jag konstig?? Att jag önskar bara ett tyst hem ibland?






Kommentarer
Susanna säger:

Du är inte alls konstig. I alla fall inte i denna fråga för övrigt vet jag ju inte i och för sig :)

Även om det är kul att ens barn vill ha sina vänner hemma hos sig men ibland vill man bara komma hem och andas ut och bara vara.

Hoppas du får en bra helg

Kram Susanna

2011-01-15 | 07:42:03
Bloggadress: http://blogg.aftonbladet.se/sannasviktresa
Johanna Roth säger:

Du är vuxen i ditt hem, att dra gränser tillhör livet! Klart du kan bjuda på EN fika -thats it. Tydlighet är fiffgit, även i fråga om att du vill ha ert hem ifred för en dag emellanåt. För att bara vara i!

Stå på dig fru Gripen!



Pöss!

2011-01-15 | 09:47:24
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/
Tess säger:

Vi har inte det problemet direkt men mellan varven så har den äldsta dottern med en kompis och då blir vi helt plötsligt sex som ska äta, fika eller ha snacks. För mig gör det inte så mycket men skulle det vara flera extra varje gång så blir man, som du säger, ruinerad.



Klart du kan säga till att det inte alltid kan bjudas på mat osv.



Trevlig lördag // Tess

2011-01-15 | 11:53:12
Bloggadress: http://blogg.aftonbladet.se/misskermit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback