Outbreak? Då.........måste man va lite galen :)

Vinterns stora skräck sprider sig snabbt så fort man viskar den monsters namn. Den tar över kroppen snabbt, misshandlar den och lämnar den helt utmattad. Man kommer sällan undan, och har man tur så ber man för högre makter att inte får det.

Jag tror du har redan klurat ut vad är det jag pratar om. Vinterkräksjukan!!!!

På mitt jobb kommer man oftast i kontakt med den, och tyvärr så drabbar den både patienter och personalen. Men är man effektiv och skyddar sig för att inte smittas eller för den delen att inte sprida den vidare till andra patienter, kan man komma undan.

I år har monstret inte visat sig ännu, men en fals alarm har redan fått oss att va redo för "krig".

Och ibland måste man ha lite roligt i den tuffa vardagen. De som kommer till avdelningen jag jobbar, märker snabbt att det är mycket skratt, skoj och galenskap blandat med allvar och tufft arbete. Och börjar man en dag så sprider sig galenskapen snabbt.

Men det är det som räddar oss. För att man måste va galen ibland!!!!


Redo för krig!!!











Kommentarer
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag säger:

Usch, vinterkräksjukan får gärna hålla sig långt borta...

2011-12-29 | 10:02:05
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback