Är det tanken eller prislappen som räknas?

Ingen kan undankomma kaoset som råder i landet. Det kvittar om du vill bara köpa ett par trosor, får du stå i kö i en timme för att vänta på alla som ska köpa sina julklappar, hysterisk frågar kassörskan om man kan lämna tillbaka varan efter jul, frågar om de har någon kartong eller om (Gud förlåta mig) kassörskan har tid att slå in paketet!!!

Varje år slår landet sin rekord i handlandet trotts en budget som gör att vi skulle handla för mindre egentligen. Begreppet "det är tanken som räknas" har förstvunnit, och begreppet "vad kostade det" kommer upp oftare.
Man lyssnar på folk som klagar på sina gamla släktningar som kan aldrig köpa något "riktigt" dvs dyrt, bara några billiga saker, föräldrar som suckar när de läser barnens önskelista, och tånåringar som kan inte längre önskar sig ett par varma vantar som mormor har styckat. Att kunna berätta om dyra saker man har köpt till sina barn eller har fått själv är såååå fint att visa upp utåt. Har fått nog av de människorna!!!!
Ett: De som klagar på de äldre släktningar. Va glad så länge du har de, och så länge de kommer huvud taget ihåg att det är Jul!!!
Två: Jag tror inte på att en 12-13 åring behöver en I-Phone, eller nyaste camera.
Tre: Lägg ner folk att skryta över era hjulklappar. Tänk på att ni måste äta i januari också!!!
Ja!! Jag vet att jag gnäller, men jag blir bara sååååå trött!!!
Så alla glada!! God Jul i förväg, och stressa inte över alla måste och alla dyra saker!
För att i slutänden handlar julen bara om få viktiga saker!!!
  1. Det ÄR tanken som räknas!!!
  2. Kärlek
  3. Mat
  4. och så klart KALLE!!!!!
PUSS OCH KRAM PITBULL:)

Kommentarer
Eva säger:

..eller så kan man ha förmånen att "skita i" både släktingar och hela julhysterin. Och Kalle... hur rolig är han efter alla dessa år egentligen?

2011-12-08 | 11:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback