Föreläsning, fågel mord och dagens dikt!

Idag var det förleläsningens dag a`la Landstinget. Man är inte van att sitta still mellan 9-16, men med upplägget frukost, lunch och fika kände man att dagen flöt på. Och så klart så ringer min telefon som en galning under föreläsningen. Lilla hönan. Jag trodde det var något akut så jag klätrade genom en hel del snälla arbetskamrater för att ringa lillhönan. Och sen fick jag nästan hjärnblödning av samtalet.


Jag-Har det hänt något älskling? Du har ringt flera gånger som en galning!!
Lillhönan-Mamma! Vi har sett en katt som har bitit en fågel i halsen, och det hängde ut massor med saker, men fågeln andades fortfarande och det var så äckligt!!
Jag-Har du jagat mig för det?
Lillhönan- Det var väl viktigt?? Stackars fågel!! Kan man rädda den mamma??
Ja....ni kan tänka er!!!! Sååå viktigt var det;(Fortsättningen behöver inte nämnas här;)
Så jag klättrade snällt tillbaka (klart att jag ska sitta i mitten) och lyssnade vidare.
Upplägget var det följande.
  • Alla enhetchefer har presenterat sina avdelningar/mottagningar.
  • Så klart pratades om BESPARNINGAR!!!! (Det får vi höra varje år, men ingen talar om löneförhöjningar)
  • Otrolig duktig överläkare som pratade om patientsäkerhet och vårdrelaterade skador(vet ni, att det är 3000 människor som dör varje år på grund av misstag inom vården?)
  • Och det avrundades med en otrolig föreläsning om kommunikation, etik och bemötande. Många A-ha upplevelse blev det som varvades med skratt och allvar.
Ett givande och rolig dag!!! Och en dikt som fångade min själ, och som jag tänkte dela med mig, för jag tror diktens budskap paserar förbi för alla nån gång under livet.
"Någonstans i skogen
finns en oväntad glänta
som endast den
som kan gå vilse
kan finna"
Av: Tomas Tranströmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback