Kankse något att sattsa på??- NOT!!


I lördags var det dags för Tattomässan. Jag hoppades på lite inspiration för tatueringar som jag vill göra för framtiden. Men efter att tag insåg jag att på mässan handlade  om vem kan göra störst och "maffigast" tatuering. Det var absolut populärast med tatueringar på vaden. Men det mest fascinerade var gänget(har glömt deras namn) som hade huvudsysselsättning Body Scarification. Inte riktigt min smak Kulor och stora runda plattor inopererade under huden, brännmärke och märken efter att man skär i huden är inte riktigt min grej trotts mina två piercingar. Men huvudattraktionen var  ändå när de har hängt en kille på krokar som satt i hans hud bak i ryggen mellan skuldrorna. Och om det inte räckte så har de satt krokar in i huden ovanför knäna där en tjej har hängt sig via krokar i hennes rygg. Fattar ni? Svårt att beskriva men hopas bilderna talar för sig själv. Människorna var en salig blandning, och jag gick runt nästan gapande av olika originaler.......Men under kvällen fick jag en obehaglig känsla. En av de killarna som hade "typiska" skinheads kläder (undrar egentligen vad är typisk, men här ser man att man dömer efter kläder) har utdelat Hell Hitler hälsningar vid scenen. Jag tror det är första gången under mina 24 år i Sverige som tanken kom upp i huvudet, nämligen "ser de på mig att jag är utlänning?, Kommer de att bråka med mig eller Jonas för den delen som ser mer utländsk ut? Läskig känsla!! Det gör mig ledsen att jag som kommer från en familj med Judisk blod i mig och en historia med förföljelse och Auswitch ska fortfarande få kalla kårar när man ser detta.  Men jag ska inte klaga mer, kolla på bilderna och njut....eller må illa....eller boka tid för att uppleva det. Välj själv! Jag avstår!! Ha det gott igelkott:)

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback