Saknar ork, mod, glädje och utvägen ....

Jaha då.....jag har lovat att ni ska följa med mig i min vardag och då ingår de vardagarna som är mindre bra. Idag är det en sånt dag. Kroppen strejkar och huvudet känns 200kg. Det gjorde inte saken bättre att man kollade på försäkringskassans sida nästa utbetalningen....vet inte hur de har räknat men med 1200kr kommer jag inte långt. Hoppas på lite lön från landstinget....Men att jaga runt pengarna i ett land med den krångligaste byråkratin kräver ork och det har jag knappt!! Att ha mod för att gå emot strömmen och kräva sina rättigheter i ett system som är inte gjort för sjuka kräver också en hel del. Jag som har aldrig varit sjukskriven innan  mer än kanske två-tre dag känner mig helt vilse i sjuksystemet. Så idag önskar jag mig Ork, Mod, Glädje och att hitta utvägen.....

Att orka alla måste...



Att ha Mod.....




Och att ha Glädje....kunna skratta...



Att hitta Utvägen....hur hopplöst det verkar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback