Free your mind!!

Dagen har börjat med några sköna arbetstimmar och möte. Vi har diskuterat och jag har funderat ännu mer.... hur vi människor är funtade. Att varför är det så svårt att frigöra våra tankar från den "inlärda" reaktionen att stoppa folk i olika fack när vi tittar på de fast vi känner inte de. Varför är det så svårt att se bakom sjukdomen den människan som hon verkligen är!! Om man  ser en person i rullstol varför tänker man direkt att hon uppfattar ändå inget osv. Varför tror man att om en person kommer in i en kaffè och går/rör sig konstig, då tänker man- Jaha, han är full!! Mitt på dan. Och hur man står och skäms när den personen visar sig va helt nykter när han beställer och att troligen har han en muskelsjukdom som gör att han rör sig förhindrad. Det hände nämligen mig. Gud vad jag skämdes. Att jag som inte vill att folk ska stoppa in mig i en låda med texten "Utbränd,handskas varsamt" kan döma folk så simpelt, gör mig illamående. Vart är vi på väg?? Varför kan vi inte frigöra våra sinnen? Är vi så begränsade och trångsynta? Eller är det samhällets syn, uppfostran av våra barn och så klart kunskapen om sjukdomar som man måste  ändra på ? Jag vet inte, men en sak är säkert. Vi är trångsynta!!!!
Jag vet att vi är! Jag vet att jag är den! Men jag hoppas att jag är på väg att förbättra mig!!

Som sagt- FREE YOUR MIND!!!!!



Kommentarer
Suzan säger:

mmm vi är trångsynta, håller med dej. Du är en klok kvinna och en underbar vän. Vet inte vad jag hade gjort utan dej. Kramar i massor...

2010-10-08 | 15:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback