Barnvangs morsor på joggingrunda.....

Jag börjar bli lite läskigt. Nu när jag är hemma och sjuk har man upptäckt den nya sporten här på Hovshaga. Småbarnsmorsor som joggar runt med sina barnvagnar i ösregnet!! Alltså, jag vill inte låta galen, men vad Faaa....är med folk idag?? I min tid (låter precis som mormor) så har man kunnat döda för detta vädret som innebar att man kan sova när barnen sover, inget måste (tvärtemot vid  kanonväder) och det behövde man. Är man så fixerad idag att komma i form, helst 3 dagar efter förlossningen, eller att att stressa sönder oss och hitta på massor med saker bara för att kunna skriva på fb eller någon annanstans? Snälla joggingmammor!! Njut den dåliga vädret och tagga ner!! Vila eller baka (ni kan lämna några bullar här) och skit i trenden med alla måste!!! Och framförallt om ni inte kan hålla er inne i detta "underbara" vädret, så välj en annan väg så jag slipper få ångest när jag tar min kaffe och kanelbulle:)  Och en sak till!! Det FINNS FAKTIST dåligt väder och det hjälper inte vilken jäv....kläder du har på dig!!!

Ha det gott igelkott!

En stressad Pitbullmamma med kanelbulle och kaffe:)




Kommentarer
Eva säger:

..men man KAN tycka det är mysigt att vara ute i regnväder fru Pitbull. Jag har inget emot det i mina rejäla bra regnkläder...hahaha

2010-10-07 | 16:31:53
Erika/Pitbull:) säger:

Jag vet Eva...men de stressar mig. Kram

2010-10-07 | 16:35:54
Alex säger:

jag kan bli tokig på alla joggande mammor som bara MÅSTE komma i form två dagar efter förlossningen. Ta det lugnt och njut av att din kropp fungerar och att du har kunnat sätta ett nytt liv till världen istället för att stressa sönder både dig själv och barnet. Jag är helt på din linje Pitbullmamma!

2010-10-08 | 10:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback