En morgon i Fam. Grips liv......

Jag-Jonas!! Din telefon ringer...Jonas din mobil!! Vad är klockan?

Jonas-Kvart i åtta!!  Faaannn!!!Jag glömde sätta klockan på ringning igår!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag- För helv......!!!!

Jonas studsar upp, jag springer för att väcka barnen.
Ebba ballar ur för att hon kommer för sent, jag försöker lugna henne, meden Nellie lullar runt och gnäller att hon minsann har sovmorgon. Jag ryter till-Inte nu längre!!! Du kommer också för sent om du inte skyndar sig.

Och mitt i allt står Nellies kompis i dörren, medan jag glider ut från badrummet endast i trosor..........
Ebba gnäller fortfarande, Jonas försöker dra på sig blåstället i ilfart(han var rätt snygg ändå) och jag försöker styra upp Nellie som pratar oavbrutet med sin kompis istället för att äta och klä på sig.

Så Jag hoppar in i mina pyjamasbyxor, jacka och stövlar och kör Ebba till skolan, med ett sista skrik genom dörren till Nellie-Spackla inte dig, och ta av sommarkläderna(hon har ett linne med något oversize t-shirt över) det är minus 6 grader för hel....!!! Har ingen aning vad hon har tagit på sig sen, om hon har ens bytt om!!!

När jag väl kom hem upptäcker jag att Ebbas termobyxor är kvar i tvättstugan! Faaaaaaaaaaan!
Ringer upp Nellie och försöker möta upp henne på väg till skola. Jag har liksom fortfarande pyjamas på mig, har inte kammat mig, inte gjort mig i ordning något så jag ville inte gå in till Ebbas klassrum för att lämna byxorna. Konstig..... Slänger mig in i bilen igen och kör till Nellies kompis. Hon är INTE där än. Jag ber kompisen ta byxorna, och kör hem. PÅ väg hem ser jag henne komma med kompisen. Ner med fönstret och skriker- Gav byxorna till Filippa!! Snabba dig du kommer försenad, och det gör dina kompisar med!!!!!

Så nu sitter jag på soffan ta min frukost och en kopp kaffe och försöker andas!!
Tack min söta man för den "underbara" sovmorgon som jag skulle ha nu när jag är ledig.
Och för er som läste det, hoppas ni har haft en bättre fredagsmorgon!!!

Kramis -kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback