Samvetet över att va dålig morsa.....

God morgon alla söta bloggare!! Idag är det en bläääää morgon!! De som läser mitt blogg vet att jaga har varit hemma i 4 månader på grund av utbrändhet dvs livet hann ikapp mig. Så för mig är det livsviktigt med att inte stressa, och ha lugn och ro runt om för att klara av dagarna. Så till mitt problem idag.

Är man en dålig mamma för att man  HATAR JULLOVEN???

Barnen är ovänner så fort de vaknar, om de är inte det så är det jävelskap och skratt (som ifs är bättre än det förre) som gör ljudnivån i huset uthållig. Jag är beroende ev ett tyst lugn vaknande och det FINNS INTE i deras liv. Så klart att jag mår si så där med förkylning gör saken inte bättre. Men varför kan inte barn uppskatta tystnaden?? Är det något som är fel på deras programmering??

Så idag försökte jag parera mellan två PMS brudar, hotar de med utegångsförbud tills de är 30, och dricker min  tredje kopp kaffe för att klara av de. Och i smyg tänker jag.....när börjar skolan och samtidigt får jag dålig samvete:(

Så jag försöker locka en runda på stan.....får se om det blir uppskattad, innan de dödar varandra om vem som ska duscha först i det stora duschen(alltid bråk om det, fast vi har två badrum).

Så god morgon mina vänner!! Jag kan va glad över att det är bara -11C ute och solen skiner!!!!!
Puss♥


At de bara orkar:)


Kommentarer
@lin@ säger:

Ha inte dåligt samvete! Jag har det precis så med mina barn också. Det är alltid skönt med lov men ännu skönare när skolvardagen kommer igång igen och rutinerna blir som de varit.



Jag brukar ingripa när det blir kallaballa mellan mina flickor - då skriker jag tills jag blir hes:

NU HAR JAG FÅTT NOG - NI HAR NÅTT GRÄNSEN!

Kramar:)

2010-12-29 | 10:57:14
Bloggadress: http://vaxjonytt.se/blogg/alina
Fina säger:

O jag som trodde att det bara var mina barn som var födda m knäck i lurarna; de hör inte när man säger till dem o när de talar är nivån så hög att de kan spränga klippor... Varje dag innebär nya medlingsförsök mellan dem. Detta var bitarna man glömde bort när man ville bli förälder ;)

Styrkekramar till alla föräldrar m normala, skrikiga, bråkiga ungar.

2010-12-29 | 11:18:36
Erika säger:

Tack Fina och Alina. Nu känns det bättre!!!

Kram till er!!

2010-12-29 | 11:53:51
Bloggadress: http://pitbullmamma.blogg.se/
Jessica säger:

Du är definitivt inte en dålig mamma bara för att du vill att lovet ska vara över. Jag kan säga att lov som är mer än 2 dagar är förlångtler Läser att du är utbränd och varit hemma i 4 månader. Jag var hemma 9 månader för en kollaps och vet hur jobbigt det är. Kram

2010-12-29 | 13:47:25
Bloggadress: http://attlevamedbarnsomharnpf.blogspot.com/
hanna säger:

Vilka snygga barn!!!! ;)

2010-12-29 | 16:25:46
Bloggadress: http://hannasbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback