30 dagars temablogg. Nr 5

Min dag

Jag skulle egentligen skriva om det igår, men jag pallade inte. Så ni får höra idag vad jag gjorde då så det blir rätt.


Vaknat med illamående vid 6 (NEJ jag är inte gravid)en jävla biverkning av nedtrappning av tabletterna.
Tog en tablett mot illamående och la mig igen. Vid 10 kröp jag ur från sängen och satte på kaffet. Låååååång frukost till 12 då jag tog smörgås med kaffe, kollat på nyheterna, fb, bloggen och bara njöt av tystnaden. Efter det så mötte jag upp Suz på stan för att kolla julklappar till barnen och ta en kopp kaffe-som blev en smaskens fika också. Sen hem, hälsa barnen som hade kompisar med sig hem, försöka överleva en timme ljudnivån när de spelade PS, för att sen åka och kolla julgran med mannen. Vi lyckas köpa större och större gran varje år, men jag brukar "toppa" de med en sax om de får inte plats, och på så sätt så får de en fiiiint form också. Det blev ingen gran, men en router till hemmet så alla kan använda trådlöst(det var på tiden), och julbelysning till altanen. Sen mat och slapp på soffan med en liten runda i tjejernas säng när de gick och la sig för att gosa, prata hemlisar och kramas innan de somnar. Undrar ni säkert vem var tröttast efter gosandet. Inte de.....JAG:)

Så det var min dag i ett nötskal. Inget dramatisk,bara en skön dag!!
Pussss


Kanske något att ta efter i år??





En liten "manik" som gör livet lättare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback