30 dagars temablogg. Nr 3.

Mina föräldrar.

Min mamma.
Hon hette Maria Toth Karlsson. Blev 54 år. Mamma dog för tre år sen i benmärgscancer. Hon var en kämpe. Hon har haft en tufft barndom och en tufft liv, men har alltid rest sig upp och klarat av livets hårda skola. Till slut segrade sjukdomen över henne och hon dog tre månader efter att hon/ vi har fått beskedet om hennes sjukdom.
Hon var min bästa vän och en del av mig dog den dag. Jag är väldigt lik henne säger alla och det gör mig glad. Enligt min pappa så har vi samma skratt, röst, och temperament. Även är jag lik henne på utseendet dock med en bra del av farmor med. Hon älskade att dansa-det var via dansen hon träffade pappa, älskade att läsa och hade en "sjuk" humor lik min. Vi förstod varandra och jag saknar henne varje dag så det gör ont!!!
Hoppas bara att hon ser mig på något sett och att hon har det bra utan smärtor där hon är.

Jag , mamma och mina bröder den sista julen med mamma.





Min pappa.
Han heter Tibor Lakatos och snart 62 år men har ett barn i sinnet. Han är lika galen som jag och jag tror att jag har fått rastlösheten av honom. Han bor i Malmö med sin fru som han har två söta små döttrar med. Jag har även en syster en bror på pappas sida från hans andra fru efter mamma. Han är en man som har lärt mig att för familjen ska man alltid ställa upp, att böcker är livets gåva, att räkningar SKA betalas först och i tid innan man hittar på något roligt och han är helt enkelt MIN pappa. Jag tror jag kommer va alltid pappas flicka oavsett om jag är en gammal kärring;) Han är go, men envis och ibland gör han mig galen. Han älskar att dansa och han dansar så jäv....bra. Och när han och mamma dansade såg man att de har dansat genom 70-talet:)
Han är helt enkelt min bästis som ser och hör om  något är tokig. I love you farsan!!

Det är min favoritbild av honom.


Kommentarer
Suzan säger:

Härlig å vacker familj du har. Förstår att du är stolt och det ska du vara. Kram

2010-12-04 | 15:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback