En dag på landet

Om någon skulle ha bet mig följa med och kolla på kossor och hönor på landet för 20 år sen,skulle jag har flytt!!! Landet var något främmande och absolut inget för mig. Jag tänkte inte flytta och bli en lantis, det skulle va säkert!!!

Och nu 20 år senare, bor jag på landet(Växjö är inte speciellt Akropolis), och jag skulle kunna tänka mig flytta ännu längre utanför stan och bo i ett gammalt hus. Vilka drömmar va? Jag som knappt överlevde psykisk ett husbygge, planerar ett liv med renovering.....Helt galen;)

Men i helgen besökte vi ett par gamla kompisar, och jag har skrattat för de söta djuren som nyfiket tittade på oss.
Vi fick lunch, kaffe och skrattade massor åt våra tonårsdöttrars dagliga tjabb. Vi låg nämligen tillsammans på BB, då det skiljer två dagar mellan våra döttrars födelsedag.

Tiden flyter iväg när man har roligt, men vi har lovat varandra att försöka va duktigare med att träffas i det stressiga vardagen.

Och min dröm om landet?  Ja......jag tror jag drömmer lite till.......:)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback