En vanlig dag i mitt liv.

Mamma det är halv åtta!! Skriker min supertonårs dotter med morgonens värsta PMS in i mitt sovrum, och fortsätter med gnällandet med följande-Asså vi har inget att äta här hemma, bara äckligt pålägg, och Pappa har inte väckt mig vis sex som han har lovat, osv, osv.......

Och så klart får Jag ett  likadant PMS utbrått för att bemöta hennes, så morgonen började såååå underbart.
Slänger på mig pyjamasbyxor och kängor(riktigt erotikmördare) och kör stora hönan och några klasskompisar till på språkkursen. Dottern tittar på mig och har bara en sak att säga: "Du följer inte med in så, eller hur?"
Väl hemma möter jag en galen hund som ska ut. Jag jagar henne i en halvtimme, för hon vill inte komma in, så hon gör mig galen(har fortfarande pyjamas ock kängor på mig, så ni kan tänka er den synen som jag bjöd grannarna på)
När jag väl få in prinsessan i huset, paserar jag speglen i hallen och med ett skrik upptäcker jag ett finne precis på nästippen!! VTF!!!! Så kan man INTE åka till jobbet!!! Vill inte ta livet av de stackars gamla patienter genom att se ut som en häxa.
Så efter en plågsam ansiktsbehandling och lite spackel var problemet löst!!!!!
Så kommer nästa sms med lite PMS inslag från stora dottern igen om att följa med kompisen efter skolan. Tar ett djup andetag innan jag slänger telefonen i väggen och tar samtalet på ett sånt pedagogisk sätt, att jag skrämmer mig själv!!!!
Jobbet flyter på, ingen har dött, patientrna är nöjda, smärtfria och glada!! Så klart så har man fått i sig lite choklad, och en stor antall kaffe, så man är lagom spidad under kvällen:)
När jag kommer hem möter jag en galen och glad hund som kräver uppmäärksamget direkt. Tjejerna sover(tack och lov, orkar inte mer med ett PMS utbrott igen), och på soffan ligger en utslagen man som försöker samla energi för att lägga sig.
Så dusch och ett skrik igen när sminket försvinner och häxan är tillbaka!!! Tur att mannen har redan svimmat i säng så han slipper få hjärtinfarkt!!!
Sen försöker jag sova.......första fåret-hopp, andra fåret-hopp, tredje fåret-hopp.......
Ja...det kan stämma, men då de andra två är mina dötrar;)

Kommentarer
Helen säger:

Älskar att läsa dina inlägg Sötis!!!!! Stora Kramen å vi måste fika en dag!!!!!

2012-01-20 | 10:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback