Söndagsfika med MYCKET hundsnack!

Helgen är över och det var en hel del jag hann med. Trädgården är "rensad" och förberedd till vinter(nästan), har kollat fruktträd, blev upplyst att det SKA sättas lökar i jorden NU (inget jag visste) och så klart fika och MYCKET hundsnack.

Vad gör man när ens storhöna är allergisk mot hund, men det enda hon tjatar om att hon vill ha en hund. Eftersom jag är uppväxt med hund,katt och fåglar, så det var solklart att hjärtat började smälta och hjärnan slutade fungera.
En hund är ett stort ansvar, och eftersom de lever länge, vad händer när hon kommer upp i 17-18-års ålder och killarna börjar ta över. Mycket att fundera över....

Men som sagt på söndag var vi redo för att besöka Catha, som är en gammal(inte ordagrant här;)) vän till mig. Vi har känt varandra i ca 20 år och till och från umgicks vi rätt mycket!! Jag vet vart jag har henne och oavsett om vi inte ses på ett tag så känns det som om det var igår vi sågs sist.

Hon älskar hundar och har själv sysslat med uppfödning. Har själv två helt coooola hundar som mina hönor är helt förälskade i. Så det var inte svårt att få med de på att följa med.Det blev mycket skratt, underbart äppelpaj, och information kring ett valpköp. Hon kan sin sak!!

Så nu är det bara att fundera och testa, vilken ras som är best för storhönan. Man kallar de allergifria hundar, men det finns ingen allergifri hund. Man måste testa sig fram. OM det bli någon valp så blir det inte förre nästa år på sommaren då vi kan starta valplivet under semestern. Vi får se........

Men så klart en av hundraserna som är lite intressant är Bichon Havanais. Så vi ska åka till uppfödaren så att Nellie kan "nosa" in sig på hundarna och se om hon reagerar....


Kan man motstå för de? Bichon Havanais valpar.....



Glada tjejer med colaste hunden Thea:)



Är hon inte cooooool???


Och så har vi sötisen Kaka som har glömt att dra in tungan.....:)










Kommentarer
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag säger:

Åh så fina de är!

2011-09-21 | 08:24:47
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
Maja säger:

Duktig du är i trädgården.... det är så synd att de som är djurälskare är allergiska. Lika va det med min son... han bara älskar djur men är allergisk. Symptomen har dock blivit mycket lindrigare, fast han har ju flyttat nu men vi hade ju katt några år när han bodde hemma! kram mamma

2011-09-22 | 17:54:56
Bloggadress: http://maja-home.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback