Lyssna , titta och va tyst!!

Ibland undrar jag om jag missar mycket av världen på grund av behovet av att prata, att ösa ur galenskap och att försöka få alla på glatt humör. Kan de som är tysta se, höra mer? Är de mer närvarande och är mer kapabla att skapa närhet?

Är jag för upptagen med mig själv och mina egna problem? Det känns att det är dags att sakta ner, prata mindre och bara lyssna....

Klarar jag det?? Kanske, (troligen inte;)) Och om jag klarar det, vem blir jag då? Blir jag det samma galna Pitbull?
Vill jag va huvudtaget samma person som innan? Vem vet.....kanske jag kan hitta balansen, hitta det som kallas -lagom.

Men en sak är säkert. Jag ska lyssna mer på omgivningen och försöka bara iakta.

Kan ev.harmonin börja med det?

Vet inte. Men för att börja med ,Så lutar jag mig bak och låter andra sköta underhållningen:)






Kommentarer
Maja Lampe säger:

Hej tjejen! Kul att du kikar in på min blogg =) nybörjare är jag men fasligt kul. Ska läsa din oxå varje dag.... stor kram Maja

2011-09-19 | 11:55:16
Bloggadress: http://maja-lampe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback