Tillökning väntas:)

Tjabb, övertalning, ögon som blinkar, planer som läggs fram, löfte som lovas hålla, osv. Nej jag pratar om inte att va gift;) Pratar om att skaffa en hund. Det skulle inta va ett problem om Nellie inte skulle va allergisk. Hon reagerar inte på alla, men allergin är ändå där. Så vad gör en mamma som har lite bipolär inslag i sitt liv? Klart att hon går med på det när hon "mår bra";)

Jag är uppväxt med hund, katt, fåglar. Så jag förstår hennes önskan. Men vad ska vi göra? Ja. Vi jagar ett ras som man ska kunna ha dock om man är allergiker. Så valet blev Bichon Havanais. Underbart litet ras, som med sitt utseende kan smälta vilken hjärta som helst.

Så det är bara att söka upp en uppfödare, låta Nellie "nosa" in i hunden, och sen ha en familjeråd, där alla, dvs Jag och Nellie som mest lovar på heder och samvete att vi sköter hunden.

Jappp!!! Tillökning väntas den 22/11. då kommer en av de sötnosar flytta hem till oss, och "småbarnslivet" kan börja igen:)

Och de som till hör det "negativa" gänget, kan jag bara tala om, att Ja, jag vet vad jag ger mig in på och ja jag vet att till slut kommer det va min hud. Men som sagt man har ett liv! Varför ska jag neka något för mitt barn och för den delen till mig själv, som gav otroligt glädje till mig när jag var barn/yngre;). Jag tror många tackar nej till saker idag fö att vi har helt enkelt blivit för bekväma, och förväntas saker av oss. Vi sitter och väntar. Jag gör så när....jag gör så när....Men halooo! Vakna!!! Du har inte allt tid i världen. Gör som du känner för det(så länge du inte skadar någon) Så för en gång skull, lyssnar jag inte på de rösterna!!! Det är min familj, mitt liv, och mina drömmar. Gillar du inte läget? Träffa mig utan hund, eller ta en tablett!!

Puss;)


Bilderna, och så klart valperna kommer från www.trasselsudden.se





Kommentarer
Stefan säger:

Tänkte tips om lite saker som kan göra att du tjänar pengar på din blogg samt att du får mer trafik till din hemsida/blogg :)

Kolla gärna min blogg för mer tips på hur du kan tjäna pengar har lite länkar på högersidan där du ser detta lite tydligare.

(Tjäna än så länge ca 700kr sedan september)



Allt finns här under:



Mer trafik:

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=stefan_e85



Plussikassan:

http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=39407



Bloggplus:

http://www.bloggplus.se/?r=60919



Koppla din nattstad till se hur här:

http://metrobloggen.se/stefane85/koppla-nattstad-till-facebook-och-tjana-pengar/

2011-10-11 | 15:08:25
Bloggadress: http://metrobloggen.se/stefane85/
carola säger:

åh så underbara, vill också ha hund men maken säger nej..

Är så tomt här nu, har alltid haft djur omkring mig.



Tack underbara du för dina kommentarer, det är såna som du som ger mig styrkan att fortsätta vara öppen. Jag vill nå ut, jag vill få kontakt med likasinnde..Vi är inte ensamma.



Stor varm kram och jag hoppas du återkommer

2011-10-12 | 09:28:12
Bloggadress: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback