Attans......

Då var det dags igen. Vinlotteri med jobbet. Och för att sanningen ska komma fram, det är mer ätande, än drickande på vårt lotteri. Med ett gäng som jobbar hårt inom vården är det en mirakel att vi kan få ihop en tid då några kan va med. Eftersom ofta har man jobbat under dagen, eller ska upp tidigt på morgonen blir det inte mycket vin, men desto mer mat, skratt och en avslappnad stämning. En tid, då man kan slappna av, ventilera, kräkas över systemet och titta runt, sitta där och va tacksam att man har faktiskt underbara arbetskamrater.

Så som vanligt, blev det ost med kex, då olika ostar med sina smak och lukt cirkulerade runt vid bordet för att kittla våra smaklökar. Frukt och grönsaker förhöjde upplevelsen, och ibland, men bara ibland hördes inte annat än ljudet av njutningen.

Och så klart kom vi till självaste lottningen, då man samtidigt avnjöt efterrätten......Mmmmmmm kan jag bara säga!!! Såååå gott!!!

Men tillbaka till lottningen. 17 flaskor stod på bordet och med alla namnen i ett hatt,började lottningen......
Och attans!!! Så klart att jag inte vann en enda flaska:( Jag tillhör inte till de som vinner ofta, men.......VEM BRYR SIG!!! Jag nöjer mig med god mat, underbart sällskap, och om jag vinner? Ja, då fylls vinsamlingen på i hemmet:)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback