Jag tror på en ängel.......

Det gick på en sekund och jag tänkte....Shit, nu kan jag inte stanna!!! Och det bara small. Jag såg motorhuvet komma emot mig och jag kommer ihåg att jag blundade en sekund och förstog att bilen kommer inte att rulla vidare. Jag steg ut själv från bilen och fattade knapt hur sönder den var. Hade inte en tanke på att kolla efter om jag var skadad eller inte, bara hade en sak i huvudet, "Hur i helvete ska vi fixa utan bil!" Bara skakade i huvudet, och jag som jobbar på ortopeden hade inte en tanke på att inte röra huvet för att jag kunde faktiskt ha fått en skada. Snacka om att yrkeskunskapen försvann på en gång när jag såg bilen. Som tur hade andra fattat att det kan ha gått illa till och kallat både ambulans, rädningstjänst och polis.
Så jag tillbringade resten av dagen fastspänd på en brits tills svaret från röntgen har kommit. Ingen skada!!! Jag hade tur!! Jag som är en fartdåre, kunda ha kört fortare just den dag, jag kunde ha tänkt(fast jag är rätt duktig på att använda bältet) att jag ska bara till tippen som ligger två minuter härifrån, och skitit i att ta på mig bältet, jag kunde ha ryckt ratten åt andra hållet och kört in i mötande trafik, jag kunde ha.......ja, jag kunde ha dött!

Det har gått en vecka sen dess, och mardrömmen har hunnit ikapp mig. Jag drömmer om kraschen och ångesten förföljer mig. Jag undrar varför har just JAG som har klarat mig den dag? Hade jag en skyddsängel? Kan det va att någon ser efter mig??  Jag är övertygad. Jag hoppas att det fins någon/något som försöker ta hand om mig när jag inte kan. Är det en ängel? Jag vet inte. Men ska vi kalla den något så tror jag ängel blir perfekt.
Det är inte mycket kvar av pärlan:(

Kommentarer
Lena säger:

Jag är glad att du har en ängel runt hörnet som tar hand om dig! Kramar

2011-11-21 | 19:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback