Jönsson Ligan! Ställ er i kö efter mig;)

Dagens post var ett tjockt kuvert av Polismyndigheten i kronobergs län. Jaha......den tiden kom också......nu är man kriminell:)


När jag öppnade brevet och läste hela utredningen, var det med ett skratt i halsen kryssade jag in rutan "Erkänner".
Vad skulle jag har annars gjort? Brevet var redan formulerat på det sättet att jag hade inget annat val. Pest eller Kolera! Vilket ska man välja?

Den "intelligenta" blanketten har upplyst mig om det följande: "Vid erkännande kommer böter att skickas till dig, vid förnekande kommer ärendet att skickas vidare till åklagare"


Trotts att både jag och han jag körde på uppger att på grund av en tredje part kunde man inte undvika krocken, ska jag erkänna mig skyldig av att jag låg för nära den andra bilen!! Jag vill gärna se en polisbil stanna vid 70km/h om en bil helt plötslig stannar helt framför den, trotts att den håller avståndet;(



Men så är det. Jag har inte mycket annat val, än ställa Jönsson ligan bakom mig i kön till den kriminella registret, och betala böte;)

God Morgon!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback