Världens bästa svärfar.

Han heter Gillis. Han är tyst, gillar små skämtar som han ofta berättar och skrattar själv åt det, han har världens bästa tålamod mot barnbarnen, han är en "Byggare Bob" och utan hans hjälp skulle ingen i familjen har klarat av sina hsuprojekt, han älskar plocka svamp och han älskar grädde!! Han är helt enkelt bara världens bästaste Gillis!!

Och vad ger man till honom när han fyller 70? Det var svårt, eftersom han vill alldrig ha något. Men i år var familjen på hugget, och vägrade lyssna på honom. Det blev firande och present med.
Vi "kidnappade" honom hemmifrån för att köra mot Öland. 18 pers skulle trycka in sig i en underbart stuga med pol, men med bara endast 8 bäddar:) Så de stackars luftmadrasserna fick jobba hårt under två nätter.
Och jag vågar knappt säga det, men vi hade faktist tur med vädret. Sol varvad med lite moln och så klart blås. Men barnen kunde bada i polen och de vuxna kunde slappa i solstolarna med ett glas rossè  i handen.
Vi åt underbart middag på en mysig restaurang där alla fick säga sitt och hålla tal så till slut var inga ögon torra.
Kvällarna spenderades med frågesportspel på liv och död. Jag kan säga att vi har några i familjen som har VÄLDIGT svårt att förlora....vill inte peka med fingret, men jag kan garantera att jag kommer aldrig va med i samma grupp mer:)
Och så klart har vi sjungit, ätit tårta på en filt med bar himmel ovanför oss och barnen sprang i vågorna. En skön och underbart avslutning av helgen.
Men, Guuuud!!! Jag glömde nästan presenten han fick!! Lite light dement.....;)
Han ska få åka till London och kolla på fotboll. Han får välja vilken match/lag vill han titta på, och så klart att killarna i familjen ska med. Så jag tror det blir en kanon resa för de alla inblandade!!!
Så jag tror han var nöjd, vår egen bästaste Gillis!!! Hoppas att han förstår hur mycket vi älskar honom!!!
Grattis Gillis 70 år!!!
Många viljor i en liten kök:)
Polparty.....
Coola killar....eller?;)
Vackra Grip-kvinnor:)
Tårta med mycke grädde!!! Mummsss.....
Bara vara......skönt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback