HLR i mysstrumpor....

Idag var det hemma igen. Lilla hönan mådde illa igen så jag fick hämta henne och va hemma. Jag skulle va med på D-HLR (Defibrillerad Hjärt och Lungräddning) kursen idag, där vi går genom det nyaste inom HLR och spelar upp olika scenario där vi får starta en HLR, larma,hämta Defibrillatorn(därav förkortningen D-HLR), sätta igång det osv. För min del blev det hemma. Men för att jag ska känna mig nyttig så blev det läsning istället om det. Klart bättre än ingenting.
Jag tycker ALLA borde kunna i alla fal HLR. Tänk vad många liv vi kunde rädda om folk skulle veta hur man reagerar och handla snabbt. Alla företag borde utbilda sitt personal och ha folk som är även utbildad för att kunna hantera en  bärbar Defibrillator som man SKA ha på plats.
Så kära läsare fråga er chef om ni har inte haft utbildningen att varför han inte vill satsa på den. Man kan själv ligga där en dag! Det finns även gratis utbildning. Titta på nätet och gå på den!!

Ni kan även gå in på Svenska rådet för hjärt och lungräddnings hemsidan och läsa på:
http://www.hlr.nu/


En bärbar Defibrillator.




Och till sist men inte minst:) Jag i mysstrumpor som läser  handboken.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback