Uppfattning av våld

Idag startade jag dagen med en god skinksmörgås, nybryggd kaffe och njöt tystnaden......tills lilla hönan har vaknat. Hon har alltid varit morgonpigg till skillnaden av storasyster och pappa. Hon har pappas färger men en kopia av mig och mitt temperament......Ni kan tänka er!!! Så min sköna morgon sket sig....Hon tog en smörgås och började prata OAVBRUTET!!! Hon pratade om filmen Snapphanar och var arg för att de fick inte kolla färdig filmen på skolan. En av barnens föräldrar har ringt in och tyckte att filmen var för våldsamt och att hon inte ville att hennes barn ska kolla på den. Alla har sin uppfattning om vad ens barn ska kolla på, men hur skrämmande kan den filmen va om man jämför med alla våldsamma TV-spel som barnen spelar idag?. Och den filmen är historia som tillhör utbildningen. Tycker att man borde oroa sig mer för spelvåldet, mobbningen bland barnen och för den delen bland vuxna med och oroa oss istället att dagens barn har inte mycket respekt för världen......Våldet kan de se på TV, på nyheterna ja tyvärr överallt. Så jag undrar hur tänker man när en film som visar historia är för våldsamt och ska inte visas.
Barnen måste veta sin historia och man vet att man lär sig via att både se och höra saker.
Så jag bara undrar. Vad tycker ni?

En film som är otroligt bra gjort och sevärd!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback