Ullared

Då var det dags att åka till Ullared. Barnen har aldrig vaknat så snabbt som den morgonen. De flög upp från sängen med ett skrik. Jaaa Ullared!!!! Jag vet inte vad de trodde att vi ska åka-till paradiset eller? Vi åkte vid 8.30 som enligt "experterna" är alldeles för sent. Men vi skulle ta det som en familjedag. Resan gick bra och för en gång skull har ungarna inte slagit ihjäl varandra på baksättet och vi behövde inte hota de varje 10-e minut att lämna de vid vägkanten. Väl framme så tänkte jag ahhhhh det är ingen kö utanför....men vad faa....det var utgången jag såg!!! Det var KÖ. Som tur gick kön supersnabbt så vi var inne på 20 min. Bra va? Där inne var kaos. Men vad var jag har förväntat mig? Vi försökte ha ett plan för att systematiskt gå genom alla avdelningar.....det sket sig rätt snabbt. Jag tog allt med ro och skrattade för alla män som satt här och var och såg smått uttråkade ut. Allt respekt för min man som pallade hela resan och tyckte att det var rätt ok. Tänk er med tre brudar....Jag hann inte titta saker för mig mig själv, eftersom tjejerna var i extas och slet i mig från alla hål. Vi hade endast en vagn med korgar under och det var på gränsen att det inte räckte. Folk sprang med två tre vagnar så fulla att jag undrade- har de inte handlat något på hela året? Efter några timmar tänkte jag....faaan jag ger upp!! Jag har snart inga hälsenor kvar, av alla vagnar som har kört på mig, jag har börjat få nog av allt puttande, och det ljudet..... Jonas har också fått nog och tjejerna var rätt nöjda. Vi ställde oss i kön och hängde över vagnen.....vi var helt färdiga! Jag tänkte -binda fast mig nästa gång om jag bara nämner att jag vill åka till Ullared! Men resan var ändå ett upplevelse och roligt hade vi. Vi skrattade åt folk, åt varandra med lustiga mössor på, vi fikade, diskuterade och var bara VI -familjen tillsammans!! Låter kanske galet, men med det stressiga vardagen, och ett hus som ska alltid byggas, kan en Ullaredresa också förgylla vardagen och ge en skön familjedag!! Så nu är det bara resten som är kvar...att få ungarna att städa sina rum, plocka undan allt de har handlat, försöka få de att inte döda varandra och så har vi ett hus som måste städas. Välkommen tillbaka till vardagen:)


Äntligen inne! En glad och en coool brud.



Jonas i sitt esse medan tjejerna kör rally....



Fikadags...galet roligt!!



En ny "Morgan"??



Uppspidad.......slutkörd....



Har man handlat något eller?.........



Det var härligt väder tyckte alla.....



Utom Jag....



En glad storhöna med mamma....



Det satt gott med lite Kinamat efter shopping.....



Hårt att handla en hel dag....     Tur att någon försökte hålla sig vaken....



Hemma....



Och dagens FYND!!!!!





Kommentarer
Hanna. säger:

Hej Erika!

Hahaha!

Snygga bilder!

2010-10-24 | 12:10:29
Bloggadress: http://hannasbasta.blogg.se/
Johanna Roth säger:

Shit pommes frittes vilken dag ni verkat ha! Men visst, en dag tillsammans är skönt! Så klart:-)



Kramar

2010-10-24 | 12:11:04
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/
Eva säger:

Vad bra att det blev en positiv familjedag :)

2010-10-24 | 13:42:28
helena säger:

Vilket roligt upplagg. Jag har varit pa Ullared en kanske tva ganger....lite roligt men vart kommer allt folket ifran????

2010-10-25 | 04:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback