Minnen med Mamma..

Då var det dags att ta tag i att sortera ut bilderna på mamma och oss barnen så att vi kan lämna tillbaka albumen till hennes exmake. Det var både glädje och sorg......Glädje att se hur underbart vi hade, hur galet man såg ut för några år sen, och hur galet saknar jag Mamma......Jag tänker....faan jag hann inte fråga henne så många saker, diskutera med henne, be om råd......Jag hade fult upp med bröllopet, och det tog bara tre månader så var hon borta. Fattar fortfarande inte....Jag hittade även vykort som jag har sparat innan...Hon hade en vana att skicka små vykort bara för att säga att hon älskar oss!  Tack Mamma!!!

Så  skrev hon....

"Om jag bara kunde skulle jag teckna ett kontrakt
som försäkrade dig mot sjukdomar,
gav dig vänner för livet, bestående kärlek,
arbete som du trivs med,
erkännande och så många spännande upplevelser du önskar dig.
Men det kan jag inte.
Inga föräldrar kan det.
Det enda jag kan är att hoppas.....
Och finnas till hands när jag behövs."

" Älskar er.....
Mamma "


Tyvärr så fins du inte till hands......men du är med oss!!


Jag sitter i myskläder och sorterar.....




Kommentarer
suzan säger:

Skönt att känna att dom finns med oss. Önskar att jag hade fått träffa din mamma, du verkar ha mycket av henne i dej. Gör ont att sakna dom man älskar så...men man få glädjas å vara lycklig å minnas den tiden man fick med dom...Saknar min pappa så det gör ont, så jag förstår din saknad. Love You. kram

2010-10-28 | 19:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback