Fasansfull verklighet!!

Hej på er och god morgon!! Sitter och dricker kaffe och är SKITFÖRBANNAD!!!!
Har som vanligt öppnat upp datorn och börjat läsa nyheterna. Aftonbladet ska jag snart lägga åt sidan, det känns att det är bara blaska. En söt vän(hej Camilla) via FB har öppnat mina ögon för en artikel.  DN  debatt- "EU och FN måste stoppa sexuella tortyren i Kongo". Mår illa av när jag läser artikeln och blir såååååå förbannad. Hur kan en hel värld stå och titta på utan att stoppa den fruktansvärda verkligheten. Jag vet att det finns redan militära och humanitära insatser, men det räcker inte. Den sorten av våld-allt våld i för sig- måste stoppas. Det är svårt hur mycket man får lägga sig i i andra länders oroligheter jag vet. Politik har alltid varit svårt och alla tippar runt på tå!!! Men kanske det är dags för alla att agera!!! Blev förbannad men samtidigt så tacksam för att jag och mina döttrar bor i ett land där kvinnorna har fri vilja, nästan jämnständiga -läs noga nästan(tänk på lönen) och att ingen som orsakar sånt tragedi i vårt liv. Ibland undrar man vad Gud hade i tankarna när han skapade människan(om han har gjort det-jag tvekar). Var det nödvändigt att ge till oss egenskaper som orsakar så mycket lidande? Hur kan en del av oss blir så ond!! Ledsen blir jag. Livet är orättvis och ibland skäms man att kalla sig Homo Sapiens som toppen av näringskedjan.........God morgon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback