Får man va tyst??

Ibland undrar jag...får man önska sig att inte prata, att va tyst? Samhället är byggt på kommunikation och närvaro. Undrar om man kan gå mot strömmen, eller är det en varningssignal som jag ska ta på allvar? Idag fick för mig av några av mina närmaste vänner att Jag måste gå och prata med någon, att jag kan inte leva i tystnaden osv. Jag vet att de älskar mig och vill få mitt bästa, men just nu vill jag bara vara tyst!!! Orkar inte förklara, analysera, ifrågasätta, klaga, skrika, gråta. Jag vill bara vara. Som sjuksköterska skulle jag säga om en annan skulle va i samma situation-"Sök hjälp!! Prata med någon!! Men det är svårt när det handlar om sig själv. Jag vill va tyst bara.....Ni som har känt mig länge skrattar tyst och skakar på huvudet...-Hon kan inte va tyst!!! Hon hörs och syns vart hon än går!! Ja...det är sant. Har alltid varit en tjej som sprider glädje runt om och är en liten pajas. Munnen går i ett på mig och hjärnan är på hög varv. Det var då!! Jag frågade en kär vän: -Tycker du att jag har blivit lugnare? Hon svarade-"inte lugnare, men du tänker mer". Ja det kan stämma.....kan det va att jag har tröttnat att spela, att jag är nöjd med att iaktta tills jag samlar kraft? Eller kan det va så att om man stannar upp och lyssnar det är då man uppskattar tystnaden? Jag tror inte att vi människor uppskattar tystnaden och att bara iaktta.....Vi ska höras, synas och ta för oss. Det är det vi lär våra barn eller hur? Annars kommer man ingenstans i livet. Men lär vi våra barn att bara vara och va tyst en stund? Att bara njuta tystnaden? Tror inte. Kanske det är något vi ska börja med......




Lovar att Pitbullen är tillbaka snart....


Kommentarer
Eva säger:

Tystnad och egna tankar är bra :)

2010-10-27 | 21:37:56
Maggis säger:

Käraste finaste vännen... Låt oss åka till Indien och sitta på ett ashram och vara tysta ihop.... Du får säga: Tysta leken börjar NU.

puss puss

ps/ kan du inte ringa nån dag? jag lovar att du får vara tyst, jag kan prata...

2010-10-27 | 22:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback