Boken med stora B..

Alla har en bok som man älskar. Jag tänkte berätta för er vilken är min favorit. Det är bok som jag har läst två ggr, men plockar fram då och då bara för att titta i den och tänka....Varje gång upptäcker jag något nytt och det beror på vilken period jag är i mitt liv, så tolkar jag texten på olika sett. Skulle ni öppna min bok skulle ni se massor med nedklottrade tankar och understryka texter. En bok som får mig att må bra.

Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom



Så ni som har inte läst den-köp den!!!!


"Älska varandra eller dö"

"Vi börjar alla på samma sätt-genom att födas-och vi slutar alla på samma sätt-med döden. Så hur olikakan vi vara?"

"Alla vet hur det är att vara barn. Vi har det inom oss. Själv behöver jag bara minnas hur man njuter av det."


Kommentarer
Eva säger:

Ja, den är fantastiskt fin. Jag har läst den många gånger och jag gråter och älskar den lika mycket varje gång.

2010-10-23 | 01:08:06
Johanna Roth säger:

Den är verkligen en bok att läsa och ta in!



2010-10-23 | 18:11:04
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback