En helg i vårens tecken...kontra....en helg i katastrofens tecken.....

Japan.......vad kommer mer? Mörkläggning, lögner och katastrof, förorenat mat och vatten, ingenstans att bo.
Sverige.....när kommer våren? Ren luft, rent vatten, otroligt vackert natur, tak över huvud, mat på bordet.
Jag tror inte att jag behöver förklara mer. Alla har följt nyheterna, dragit på sig dövörat och gnällt över vädret, dvs att våren inte vill komma/stanna.

Men nu i helgen så kunde vi inte gnälla. Våren kom och log mot oss.
Så jag lyfter min "fula" kaffekopp och blundar.....och njuter stunden!! För att jag har ett hem, mina barn är friska, har mat på bordet, har rent vatten, har ett underbart man som står ut med mig, och jorden skakar inte under mina fötter.

Så det är så!!

Helgen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback