Min Hjälte!!!

Ibland funderar man...... eller får frågan. Vem skulle du välja som din hjälte? Många av oss skulle säkert välja en känd person, som har gjort något för mänskligheten och skapat historia. Och så klart De är hjältar.
Men i mina ögon är en annan person som är en sann hjälte.

Han går och shoppar i tre timmar med sin fru och deras två tonårsdöttrar, som håller på att döda varandra, han står lugnt(vad man kan se) utanför provrummet och försöker övertyga sin fru att hon är vacker fortfarande, han står ut med en PMS drabbad tonåring som har sina "egna" idéer om vilka kläder hon ska ha, medan han långsamt blir blekare.

Han håller sin frus han medan hon kämpar med sin depression och ångestattacker och har sina mörka stunder då hon inte vill leva längre, älskar henne dock att hennes figur har blivit "fluffigare" av alla mediciner, och efter 15 år går han  fortfarande med henne hand i hand på stan.

Han blir "tvingad" att sova på sidan hela natten för sitt snarkande utan att han blir arg(ok ibland när han får en hård knuff i sidan)  och trotts för det så somnar han i sked med sin fru varje kväll efter att han har sagt god natt och pussat henne på munnen.

Han balanserar sin frus (lite för negativt) realistisk livsyn med sin egen lugnare inställning till livet...att "Det löser sig", och helt enkelt står ut med mig!!!

Vem är det? Så klart min Man, Min hjälte!!!

Love you!!!♥






Kommentarer
Jonas säger:

Älskar dig med <3<3

2011-06-09 | 19:36:35
Anonym säger:

That´s love :)

2011-06-10 | 16:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback