Kanin BB på Jupitervägen.....

Ok, de heter inte kaniner utan HARAR!!! Harar som man vill ta ett alvarligt snack med efter gnagandet på våra träd och ätandet på mina blommor:( Men inte med de vi har fått på halsen.....De kan man inte va arg på!!

Igår lyckades en Har mamma lämna sina ungar och glömma att hämta de från vår trädgår.  Och så klart att eftersom jag har abslout INGENTNG att göra i mitt liv, så nu får jag mata Har ungarna 5-6 ggr/ dag med en liten spruta med mjölk i tills de kan äta vanligt mat/gräs och är tillräckligt stora för att släppa lös de.
Så idag har jag öppnat min BB. Har matat de med mjölk och bevakat de på gräsmattan, efterssom fråglarna vill atackera de. De är mindre än en tennisboll, så det är ingen lek för en fågel att lyfta med de.
Så de bor i ett flyttlåda med spån, hö och en handuk i, och har varmt och gosig.
Innan ni skäller ut mig så vill jag bara berätta att jag har ringt till djursjukhuset och ville få hjälp/lämna de där, men de gör inget med  vilda djuren, och troligen tyckte de att Harungarna kommer inte att överlevae, men de kunde hjälpa till med att avliva de!!!
Kan ni tänka er??? Nej!!! Här ska det kämpas!!!
Så! Här är de. Piff och Puff:)

Kommentarer
Sylla säger:

Såå söta!!! Hjärtlöst att inte ta hand om dom! Lycka till med dom små ;-)

2011-06-10 | 16:01:16
Trollan säger:

Naw, vilka godingar. Hoppas de klarar sig hela högen. Jag blev alldeles varm av att läsa att det faktiskt finns människor som värnar om djuren, tack!

2011-06-15 | 23:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback