Facebook.....en skrytsida?

Är en inbiten Facebook användare, men på senaste tiden har jag upptäckt en ny sida av inläggen.
Jag har säkert gjort likadant innan, men det är nu som jag börjag reflektera över den fenomenet. Och jag gillar inte det alls!!!

Nämligen alla onödiga information där folk skriver om sina fina maträtter, hur mycket de har tränat, sprungit eller städat osv. Det finns till och med program för det så man kan se hur många km har de avverkat. Är det bekräftelse man söker? Personligen så är jag inte ett dugg intresserad av det. Kanske är det rent avundsjuka som talar? Vet ej. Men det finns så mycket roligare och mer väsentliga saker att diskutera än att skriva hur många km eller minuter  man har avverkat, eller maten man har lagat(som jag kan knappt uttala namnet på) eller om man är värd en litet glas rött till maten efter det osv.

Det känns att fokl vill ha kommentarer på hur duktiga de är. Det är inte många som skriver om att de har bara latat sig hela dagen och vräkt i sig bullar, att de tycker att vädret är för kass för att gå ut och visa sig duktig i ur och skur osv. Guuud vad trött är jag på folk som anser att det finns inte dåligt väder bara för lite kläder! Skitsnack!!! Det FINNS dåligt väder och det är så!!!
Men skryt eller inte jag är också en av inbitna Facebook användare, men är trött på alla "duktiga" inlägg!

Så kära vänner, va inte förvånade över att jag INTE kommer att kommenterar ditt inlägg om hur duktig du var!
Jag SKITER I VILKET!!! Va bara dig själv och längta inte efter duktighetsmedaljen, för från mig får du inget!!

Kramis från en gnällande Pittbull;)


Skryt lagom...




Kommentarer
Elisabeth säger:

Huvudet på spiken!!! Oxå innerligt trött på alla som har d så j-a bra, är så j-a bra osv. men som du säger; kanske är jag bara avis :) Fast endels liv är så perfekta att d är för bra att vara sant, så sanningen är nog liiiiiiiiiite modifierad hos dem :D

Kram till oss normala människor!

2011-01-12 | 13:09:40
Erika säger:

Tack och en stor Kram till dig med Elisabeth!!

2011-01-12 | 13:29:17
Bloggadress: http://pitbullmamma.blogg.se/
Alex säger:

fast jag måste säga att det värsta JAG vet på facebook är alla gnällspikar som ALLTID klagar på att det är dåligt väder, för huvudvärk, att jobbet är tråkigt osv osv osv. Jag kan tycka att det är fantastiskt härligt med folk som vågar vara glada och stolta över saker som har de har gjort och åstadkommit trots all jantelag som finns överallt, kanske framför allt på facebook! Kalla mig onormal men så tycker jag ;) Kram!

2011-01-12 | 23:43:00
Eva säger:

Heja Alex! Jag håller med dig!

2011-01-13 | 02:40:22
@lin@ säger:

Alltså, jag hade inte kunnat sätta bättre ord på det! Faktum är att ett av mina blogginlägg kommer att handla om just det framöver. Inlägg som "dax för korv stroganoff" säger mig inte ett skit. Tar bara upp plats på sidan. Jag vräker däremot ur mig precis allt. Bra och dåligt. Men det är sån jag är. Och du me. Just därför jag gillar dig så mycket:) Kram

2011-01-23 | 00:36:20
Bloggadress: http://vaxjonytt.se/blogg/alina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback