Man får välja sina strider på en solig söndag....

Underbart solig söndag var det och så klart har jag fått nog hur barnens rum såg ut i sista tiden. Jag fattar inte riktigt hur man kan leva bland alla nedslängda saker, lådor och hyllor som är fulla av .....ja, jag vet inte vad. Så tänkte.....IDAG SKA DET STÄDAS!!!!

Klart att jag inte var poppis, men de vet att det är bättre att samarbeta annars kommer jag in i rummet som en stridsvagn och drar ner allt på golvet.......Pedagogik blandat med temperament:)

MEN!! Man sak välja sina strider......vad är viktigt? Att de ska städa halvdant sina rum, dvs allt hamnar under sängen och i lådorna, eller att jag offrar mig och vi hjälps åt att sortera slänga och plocka undan. Jag valde det sista, så alla blev nöjda.

Men jag garantera att städningen var som en hel träningspass. Dra undan möbler rensa och damma, småstrida (mest med lilla hönan som är en samlare) för att saker ska slängas, tar på krafterna. Men nu är det gjort, och nån dag ska vi ta garderoberna med inför vår/sommar!!


Så mitt råd till tonårsföräldrar: Välj dina strider!!! Speciellt på en solig söndag!!:)

Lite blev det.....




Får se hur länge det varar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback