Wienerbröd och Döden

Efter en besök på jobbet har jag fixat lite på stan (uppdatering kommer) och sen gled jag till söta Maggis(Magdalena) för en fika. Köpte med mig wienerbröd och hon fixade kaffe. Jag tror att hon tyckte det var en välkomnande avbrott i pluggande. Vi började prata om döden(vilken uppiffade ämne) eftersom jag har gråtit mig till sömn igår saknaden efter min mamma. När man läser på FB att folk fikar med sin mamma, eller man går på stan och ser döttrar med sina mammor blir jag påmind vad jag har förlorat. Hon var min bästa vän. Maggis och jag funderade om vad händer när man dör? Se man sitt liv passera förbi? Är det någon som hämtar en? Vet man precis innan att nu är det dags? Många frågor som man får aldrig svar förrän man är precis där, men det får en att fundera. Dyster? Ja det kan man tro, men kan va väldig intressant me! Sen för att piffa upp tillvaron beställde vi biljetter till bio på lördag. Då ska galna sjuksköterska gänget( jag, Maggis, Cina, Lisen) träffa gå på bio, äta gott och skvallra ihjäl oss!


MIN SAKNADE och UNDERBARA MAMMA!!♥



Tills sist en dikt till dig kära mamma!!!!


Änglar finns i himmelen
det är vad vi vill tro.

Men även här på jorden
många änglar bo.

Ses inte klädda i vitt
saknar vingar på sin rygg.

Men finns dom tätt intill
känner man sig trygg.

Den tryggheten är viktig
den borde alla få ha.

Så fortsätt vara ängel-
det sköter du så bra.

Kommentarer
Maggis säger:

Söt du är.... och din mamma. Du får låna min mamma när du vill, bara så du vet....

2010-09-29 | 15:07:48
Erika/Pitbull:) säger:

Tack Maggis!! Kanske jag gör det! Pussss

2010-09-29 | 16:11:20
Johanna säger:

Din mamma och du är lika!

Love you goa du!

Vacker dikt har du på din blogg, stämmer så bra in...har du skrivit den?



Puss

2010-09-29 | 16:40:04
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/
suzan säger:

Lika fin mamma som du...

Love you. Pussens å kramen

2010-09-29 | 22:37:05
Nicki säger:

Du förstår Mamma...

Meningen med livet är att vara lycklig.

Men det går inte så länge du inte finns här.

Önskar att jag fick vara, vara där du är.

Kanske hann jag aldrig förklara hur mycket jag faktiskt älskade dej.

Att du verkligen betydde som allra mest för mej.

Mamma...

Jag ska göra dej stolt, jag ska klara av det här.

Jag ska visa dej, vem jag verkligen är.

Men något jag inte klarar av, det är att gråta.

Varför tog dom dej, det går inte att förlåta.

Mamma...

Jag hoppas att du alltid finns här och vakar över mej.

Jag hoppas att du nu har lyssnat på det jag har sagt.

Jag hoppas att du alltid mej ser.

För varje dag som går, saknar jag dej bara mer och mer.

Mamma...

Jag älskar dej! **



denna e till våran mamma. de ser oss de vakar över oss. älskar dig syrran.

2010-09-29 | 23:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback