Pyjamas, "tomtestrumpor",kaffe och funderingar att va en bra mamma.

Att vara mamma idag betyder att du ska alltid va glad, ställa upp, inte tappa tålamodet, och va en superkvinna. I mitt fall har den skitit sig redan vid den första påstående. Jag älskar mina barn, men ingen kan göra mig så arg som de. Tiden på morgonen när de har åkt till skolan är gud värd. När man har fajtats med en 9 åring som jag måste övertala att byta byxor, (för att de kan gå av sig själv) och en 11 åring som tror att den minimala sminket innebär att man spacklar sig,och världens PMS när jag skickar honom att tvätta av det, då är man ÖVERLYCKLIG att kunna dricka sitt kaffe i lugn och ro och ha sin morgonkoma. Är man är dålig mamma då? Eller när man tycker att barnen ska begränsa sina aktiviteter tills de kan åka själva för att få tid för sina egna aktiviteter också? Det är svårt. Så jag dricker min kaffe, läser Aftonbladet och trivs i pyjamas och "tomtestrumpor":) Och  hoppas att jag fixar mammarollen någorlunda ok.



























Kommentarer
Eva säger:

Min teori är att man är så bra mamma man kan när man funderar på om man är en "dålig mamma". Att man tänker så, betyder att man vet att man kan förändra sig, göra bättre, förändras. Du är säkert en skitbra mamma fast du blir arg. Du är ju bara människa...

2010-09-28 | 13:05:35
Suzan säger:

Jag vet att du är en underbar och fantastisk mamma, med ett jävla humör...känner igen mej så som du vet. Men en sak som är säkert att våra barn får mycke kärlek å det kommer man långt med. Du är en bra mamma! Kram

2010-09-28 | 18:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback