Salsa och Muffins

Dagen började med några timmars jobb. Underbara arbetskamrater som är väldigt måna om att jag inte stressar. Men när de frågar fjärde gången om det är OK om jag fixar det då vill jag bara skrika.....Jag vet att det kommer från hjärtat, men jag känner mig som en student på nytt, eller som en aning inkompetent SSK. Jag vet att det blir bättre, det är bara att jag har inte tålamod....När jag kom hem kände jag att jag måste sätta mig och bara vara, njuta tystnaden...men som vanligt tog rastlösheten över. Jag ska baka Muffins!!! Perfekt för barnen när de kommer hem från skolan och så är det så enkelt att göra. Bara kolla om man har ingredienserna hemma.....
Jag satte på Spotify, letade upp lite härlig salsa musik och gungande med höfterna satte jag igång med att baka. Jag älskar salsa och för 15-20 år sen(guuud är jag så gammal) har jag dansat varje vecka både fredag och lördag i ett ställe som hette Caribien Clubb. Kanske några av er känner igen stället med sin härlig pulserande atmosfär, där man dansade salsa in i småtimmarna......lite mer flås hade man då:) Ahhh.....
Till slut blev muffinsen färdig fylld med choklad eller cola sås, och glasyr med jordgubbssmak på. Lilla hönan älskade det och jag som är inte så förtjust i muffins, tog en liten bit till kaffet.....Jag plockade lite runt i huset.....och då kom hjärtklappningen igen och jag fick inte luft....Jaha , då är det bara sätta sig och ta en kopp kaffe och försöka komma över det......Bara jag slipper prata med folk...trivs med Salsa och muffins:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback