Säljer min själ för solen!!

God morgon alla glada!!

Vad ska man säga när man vaknar med huvudvärk, tittar ut genom fönstret och det är grått, regnig och blåsig.
Då säger man inget!! Man börjar samla in spargrisarna, letar upp manens hammare, sätter ögonbindel på grisarna (man vill inte titta i ögonen på de när man dödar de) och slå sönder de små grisarna. Sen upptäcker man att det var inte mycket i de stackarna. Då bestämmer man sig att sälja sin själ!!! För SOL!!! Efter hårda förhandlingar med ni vet vem, får man tillbakakastad sin själ med motiveringen " Jag är faaan ingen trollkarl att styra över vädret, skärp dig och ta en kopp kaffe".....Hmmmm.......var det så enkelt? OK. Då tar jag en kopp kaffe och försöker se tillvaron från det ljusa sidan dvs tänder ljus och är tacksam att det är ändå en dag då man behöver inte ha dålig samvete för att ligga på soffan kolla på film, ta några uppiggande Panodil och tycka synd om sig själv!


Då var det kaffe!                           En livrädd liten spargris!



Kommentarer
Johanna Rothen säger:

Haha! Fick mig ett gott skratt av ditt inlägg! Och fan vet om det inte är jag som ligger där med kaffedropp?! Världens uppfinning ju:-)!!!!

Stor kram till dig i regnet!

Livet blir vad vi gör det till, små saker förgyller vardagen och får oss att ta oss en bit till, en liten bit i taget!

Styrka o kärlek!

Johanna

2010-10-07 | 13:27:59
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback