Luktar höst.

Idag slog mig så klart. Det var som att komma in i en vägg när jag steg ur från bilen på väg till söta Johanna (som ligger hemma och är sjuk) för att lämna lite böcker. Klockan var 17 på kvällen, började mörkna och det luktade höst. Jag personligen blir ledsen av den doften. På något sätt så luktar det död för mig. Naturen dör eller går i ide, men jag vänjer mig aldrig för den lukten. Jag blir liksom nere av det(för att jag är så balanserad nu). Jag börjar fundera på Julen och oavsett att jag älskar den kvällen blir jag ledsen redan nu för vetskapen att vi är en person mindre i år igen. Ja, jag vet att ni säger: -Men haloooo, ta en dag i taget, men det är inget jag kan styra över. Lukten av höst utlöser tankar, känslor och en sorg som är svårt att hantera. Så jag försöker upprepa de sakerna som jag är så tacksam för.
1. Mina barn och min man.
2. Min stooora familj med många syskon,min kära pappa, och så klart Jonas familj med!!
3. Mina vänner. Utan de skulle jag har gått under under det svåra perioden.
4. Att jag har ett jobb med en underbart chef, där jag trivs, gör nytta och påverkar folk så de mår bättre, och förhoppningsvis är jag omtyckt(hoppas jag).
5.Att jag är frisk-kan diskuteras....
6. Att jag har någon att luta huvudet emot, när det känns tungt....
7. Och till sist att jag mat på bordet och tak över huvudet!!

Så jag ska bara hitta den mår bra känslan igen......



Kommentarer
Johanna Roth säger:

Tack för alla böcker, vännen!



En varm, kram och en styrkedos till dig.

Love you.



Johanna

2010-10-21 | 08:45:57
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback