Försäkringskassa och tisdagsfika

Som jag nämnde innan var det möte med försäkringskassa angående hur mycket kan jag jobba och när kan jag gå tillbaka till arbetslivet med fullt styrka. Detta är ett nytt värld för mig. Har aldrig varit sjukskriven så länge som nu så jag vet ingenting om deras regler. För regler har de...massor. Tur att det var en kollega från jobbet som följde med som hade mer inblick i detta. När man vet inte själv hur mycket man orkar och när är tiden inne att börja jobba fullt ut, är det svårt att stå emot de och deras regler. Och saker blir inte bättre av det att jag är rastlös och vill göra/jobba mer än jag egentligen orkar med. Så det var skönt att hon fanns där och bromsade mig. Efter en timme har vi kommit överens, men det var inte lätt. Nu är jag nöjd med besluten, men det tog musten ur mig:( Jag undrar bara hur folk orkar kämpa emot och försöker att bli betrodd när de mår dåligt. För det är så man känner. Att de tror inte på att man mår dåligt. Att man tappar andan och kan inte andas när man stressar, att man sover inte på nätterna för hjärnan går på högvarv, att man tycker att det SUGER, att man blir påmind varje dag efter att man har tagit sina tabletter att man ska kämpa, försöka ändra sina beteende, försöka få omgivningen att förstå hur dåligt kan man bli av små grejer och försöka överleva att umgås med folk som har redan stoppat in än  i en kartong med texten-Deprimerad misslyckad-på. Jag har INTE valt detta. Jag har varit i ekorrhjulet i 37 år. Det är inte min svaghet som orsakat den utan min rastlöshet, mina höga krav, att vara till lags för alla, och aldrig säga nej till något. It`s a naff!!

Efter mötet träffade jag söta Helen som är en av Bulgarien gänget. Hon är ledig på tisdagar så det är nästan en vana nu att träffas, tjata och fika. (jag var stark och hoppade fikat, tog bara kaffe).
Tittade runt i affärerna med och hittade en supersöt kofta med höstens färger.

Jag och Helen i Bulgarien.





Den fina koftan. Att det kostade bara 150 kr gjorde saken ännu bättre:)





Och så har jag spanat in de stövlarna från Din Sko. Maskulint men ändå snygga och praktiska för höst/vinter. Drömmer jag om de så köper jag de. Jag brukar göra så. Om jag har drömt om de skorna som jag har lagt undan-så köper jag de. Riktigt skofreak:)

Vad tycker ni??

Kommentarer
suzan säger:

Du ska veta att du är så duktig vännen som kämpar så som du gör. Du ska bara lyssna på dom som förstår dej och vill finnas för dej. Är glad för din skull att Ni kom fram till något som känns okej för dej. Kommer finnas vid din sida hela vägen, vännen och givetvis sedan oxå.

Vilken underbar kofta, vill ha en sån...Kram från mej

2010-10-12 | 19:54:29
Eva säger:

Koftan var fantastisk och det är du också, som kämpar vidare men samtidigt står för att du mår/mått dåligt (jag visste inte detta innan jag började läsa din blogg) och fantastiskt duktig som mitt i allt orkar ta itu med att sluta äta sötsaker. Heja dig!!!

2010-10-12 | 21:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback